Documente
Hibridul RX 70 este primul motostivuitor cu contragreutate produs in serie la scara mondiala, folosind principiul recuperarii de energie in combinatie cu actionarea electrica. Capacitatea nominala este intre 3,0 si 3,5 tone. Pentru a pune la dispozitie o transmisie puternica, dar si economica, motostivuitorul combina doua sisteme de stocare a energiei: un rezervor conventional pentru motorina si un sistem pentru stocarea energiei electrice folosind super-condensatoare. De fiecare data cand pedala de acceleratie este eliberata, frana electrica transforma energia cinetica in energie electrica, care este apoi stocata in super-condensatoare. Aceasta energie este apoi imediat disponibila pentru accelerari. Acest sistem de recuperare a energiei, combinat cu cea mai eficienta cale de utilizare a motorului cu combustie interna, ajuta la o importanta economie de energie si permite economisirea a pana la 15% din combustibil, comparativ cu modelul standard RX 70-35, in functie de ciclul de lucru.
Pentru sarcini individuale se recomanda un electrostivuitor individual. Din acest motiv sistemul de constructie casetata modulara a luat amploare: noul RX 60 cu o capacitate portanta maxima de 3,5 - 4,99 t. Este un utilaj optim din punct de vedere al rentabilitatii si capacitatii de transfer a marfurilor. Aceasta multumita noului concept de propulsie cu o dinamica mai mare, economicitate crescuta si rezerve de putere sensibil mai mari.
Incepand cu ergonomia unica a timonei, pozitionarea elementelor de comanda a fost gandita indelung. Acestea permit operarea intuitiva cu o singura mana pentru toti operatorii, indiferent de marimea mainii si indiferent daca este cea dreapta sau cea stanga. In acelasi timp, afisajul cu LED sau tactil de pe capul timonei permite operatorului sa tina sub observatie toate informatiile relevante despre echipament. Daca operatorul doreste sa manevreze transpaleta cu usurinta si in siguranta in orice moment, cu OptiSpeed se pot realiza aceste lucruri. Functia inteligenta ajusteaza automat viteza echipamentului la unghiul de inclinare a timonei. Acest lucru inseamna ca operatorul este la fel de sigur in manipularea incarcaturilor la viteza maxima, in timpul transportului orizontal, ca si atunci cand conduce si franeaza cu atentie pe culoarele inguste sau pe suprafetele de vanzare aglomerate. In acest caz, transpaleta STILL EXH 14–20 Plus isi arata cu adevarat utilitatea si datorita dimensiunilor sale compacte. Fie ca se lucreaza pe culoarele inguste sau se manevreaza in TIR-uri, aceasta face fata cu brio. Cu astfel de caracteristici, EXH 14-20 Plus este perfecta nu doar pentru aplicatiile de transport orizontal in supermarketuri, productie si logistica, ci si pentru utilizarea in HGV-uri. Pe scurt: oriunde este utilizat, transpaleta cu inaltime redusa face viata mai usoara. Capacitatea de ridicare 2000 kg, inaltime ridicare 125 mm si viteza de 6 km/h.
Cu ECV 10 se poate atinge o inaltime de ridicare de pana la 3.227 mm. Asociat cu o capacitate maxima de ridicare de pana la 1.000 kg, transpaletul cu operare la mare inaltime ECV 10 ofera suportul ideal pentru aplicatiile de depozitare usoara si ocazionala. Dimensiunile compacte ale utilajului permit transportul si stivuirea chiar si in zonele de lucru stramte si in coridoarele inguste. Incarcatorul incorporat inseamna ca ECV 10 poate fi reincarcat la orice priza standard. Cele doua baterii de 12 V ofera functionalitate de 125 amperi/ora. Afisajul LED indica starea actuala a incarcarii acumulatorului si orele de functionare, ceea ce inseamna ca operatorul are intotdeauna o imagine de ansamblu.
Sistemul de propulsie cu curent trifazat al RX 60, optimizat pentru consum redus de energie si emisie redusa de zgomot, actioneaza asupra rotilor frontale. Performantele de deplasare si dinamica extrem de ridicata chiar si pe teren accidentat sau la deplasarea in panta asigura o capacitate crescuta de transfer a marfurilor. Functia Boost a utilajului RX 60 reprezinta o particularitate utila, aceasta mobilizand, in caz de necesitate, cuplul motor maxim al motorului de propulsie, oferind astfel, de exemplu in cazul pragurilor sau la impingerea paletilor, o forta maxima de avans.