STILL prezinta solutii de automatizare inteligente la targul international LogiMAT 2017

Cel mai nou membru al familiei STILL iGo: o solutie de convoi industrial automat

In cei 15 ani de existenta, targul international pentru distributie, si fluxul de materiale si informatii LogiMAT a fost organizat in Stuttgart sub motto-ul "Dand forma schimbarii. Digital - Conectat - Inovator". Fidel acestui motto, standul STILL la acest targ, B41 in hala 8, a oferit vizitatorilor o incursiune in lumea solutiilor inteligente de logistica interna, respectiv o demonstratie pe viu a sistemelor automate din generatiile viitoare. Cel mai nou membru al familiei iGo - o solutie de convoi industrial automat, s-a aflat sub lumina reflectoarelor. STILL utilizeaza acest exemplu pentru a demonstra practic modul in care, in viitor, convoaiele pot fi utilizate pentru a implementa sisteme inteligente de alimentare a unui proces de productie. O alta vedeta a targului, membru al familiei iGO, este iGo neo CX 20. Acest vehicul nu doar demonstreaza faptul ca specialistul in solutii pentru intralogistica este cu un pas in fata in ceea ce priveste independenta, dar in acelasi timp prezinta directia in care vor evolua lucrurile. Intralogistica 4.0. Made by STILL: este pur si Simplu Inteligenta!

STILL a prezentat pentru prima data sistemul de convoi industrial tip LiftRunner cu o varietate de vehicule tragatoare, rame si tipuri de carucioare la targul international CeMAT 2016. In cadrul aceluiasi targ a fost expus si un proces de incarcare si descarcare automata, realizat cu ajutorul unor rame model C, care utilizau doua perechi de lame telescopice dublu actionate, cu o capacitate de transport de pana la 1.000 kg. Pentru a demonstra competenta in domeniul logisticii Lean, compania a facut un pas decisiv inainte cu un convoi industrial complet automatizat.

Herbert Fischer, seful diviziei pentru convoaie industriale a STILL GmbH explica: "La targul international LogiMAT prezentam un pas fundamental in viitor prin demonstrarea a ceea ce este posibil din punct de vedere tehnologic in domeniul utilizarii convoaielor industriale. Obiectivul a fost acela de a utiliza automatizarea pentru a concepe mai eficient procesele clientilor nostri, astfel incat acestia sa poata obtine o reducere a costurilor. Prin utilizarea solutiei noastre inovatoare de convoaie industriale, putem realiza un flux complet automatizat de materiale pana la banda de productie, prin aceasta realizand alimentarea comandata ciclic a liniilor de productie mai inteligenta si mai economica."

Solutia de automatizare prezentata la targul international LogiMAT prezinta toate statiile definite in fluxul de materiale in forma complet automata - de la incarcarea convoiului, in punctul de plecare, la calatoria acestuia pe la statiile individuale de pe linia de productie, pana la statia finala de descarcare. Aceasta este compusa dintr-o transpaleta automata cu operare la mare inaltime STILL EXV pentru incarcarea si descarcarea statiilor, un tragator automatizat care conduce convoiul, rame model E automatizate standard si statii de transfer. Acestea reprezinta nucleul solutiei de convoi industrial oferita de STILL. Rama model E contine tehnologia benzilor transportoare prin cele doua sine cu role actionate electric in locul unui carucior. Caruciorul automat model "E" este tractat pana in fata statiei de transfer pentru a fi descarcat sau pentru a primi sarcina. Prin coborare si pozitionare, doi senzori asigura contactul dintre caruciorul model "E" si statia de transfer. Actionarea elementelor tip banda transportoare initializeaza procesul de incarcare si descarcare. Un alt senzor opreste actionarea elementelor transportoare, asigurand in acelasi timp finalizarea operatiei de incarcare sau de descarcare.

Rama model E automatizata si statia de transfer pot fi utilizate de asemenea si in combinatie cu un vehicul tragator operat manual, in special pentru incarcarea sau descarcarea sarcinilor mari la statiile individuale din linia de productie. In acest caz, o solutie tip convoi industrial clasic nu ar fi fost potrivita in trecut, datorita faptului ca in cazul utilizarii unui convoi industrial operat manual, sarcina de incarcare este restrictionata la aproximativ 500 kg pe fiecare rama, iar aceasta restrictie se datoreaza faptului ca sarcina este impinsa manual pe si de pe carucior. STILL ofera noi optiuni clientilor sai prin intermediul carucioarelor automate model "E" si a statiilor de transfer. Acum, cu ajutorul unui convoi industrial, la postul de productie pot fi transportate materiale in greutate totala de pana la 1,5 tone pentru fiecare carucior.

Solutia unui convoi industrial complet automatizat, prezentata de STILL la targul international LogiMAT, reprezinta o optiune pentru companiile care au nevoie sa mute in principal sarcini mari, sau care doresc sa micsoreze efortul depus de angajati.

In acest caz, convoiul industrial cu rame model E isi incepe turul prin deplasarea in mod automat la statiile de incarcare de mare capacitate si pozitionarea precisa a ramelor model E in fata statiilor de transfer pe care sunt plasati paleti incarcati. Acesti paleti au fost luati de pe raft si plasati in statiile de transfer prin intermediul unei transpalete automate cu operare la mare inaltime STILL EXV. In acest moment incepe incarcarea paletilor pe ramele model E. Atunci cand toate ramele model E din componenta convoiului au fost incarcate, acesta isi incepe turul de distributie - adica distribuirea materialelor pe linia de productie. Odata ajuns la prima statie, paletul cu materiale este descarcat in mod automat prin intermediul unei statii de transfer. In momentul ajungerii la statia urmatoare, rama model E, care in acest moment este goala, preia in acelasi mod un palet gol. In momentul in care convoiul a parcurs traseul pe la toate statiile de pe linia de productie si a distribuit paletii cu materiale, respectiv a preluat paletii goi, acesta aduce paletii goi la statia de incarcare, descarca acesti paleti si preia paletii incarcati pregatiti pentru urmatorul tur.

Herbert Fischer declara ca "in acest moment, cu solutia de convoi industrial automatizat de la STILL, chiar si sarcinile grele pot fi incluse in traseul de alimentare al convoiului. In acest sens, elementele care caracterizeaza convoiul industrial automatizat oferit de STILL sunt inalta siguranta si fiabilitate a procesului, usurinta gestionarii acestuia, respectiv costurile reduse de implementare."

In procesul de configurare a portofoliului propriu de automatizari iGo, STILL se axeaza si pe nevoile clientului care este la fel de implicat ca si noi in toate etapele de dezvoltare. Christian Fischer, seful departamentului de management al produsului si solutii de automatizare declara ca "Dorim sa proiectam Intralogistics 4.0 in cooperare cu clientii nostri. Din acest motiv, cunoasterea in amanunt a proceselor clientilor nostri este atat de importanta. Automatizarea, sau chiar o solutie autonoma, se bazeaza intotdeauna pe un echipament STILL produs in serie, pentru ca acest lucru nu doar ofera clientului un produs premium de calitate dovedita, ci si un inalt nivel de flexibilitate, din moment ce poate opera oricand echipamentul in modul manual."

In ultimul an, STILL a depasit deja granitele, transformand un vehicul automat simplu intr-un membru inteligent al echipei, care interactioneaza cu mediul din jur, acesta fiind echipamentul de comisionare cu functionare autonoma iGo neo CX 20. iGo neo se poate deplasa in mod inteligent recunoscand mediul inconjurator si operatorul sau, urmandu-l pe acesta din urma. Spre deosebire de un transportor automat, asa numitul AGV, care se deplaseaza de-a lungul unui traseu rigid predefinit, si care nu poate in mod independent sa evite obstacolele din drumul sau, transportorul autonom STILL nu doar ca evita fara nici o problema obstacolele, de exemplu alte vehicule industriale sau persoane, dar acesta poate sa isi adapteze viteza la ritmul de mers al operatorului, respectiv poate sa se pozitioneze intotdeauna optim, din punctul de vedere al operatorului. "Cu ajutorul autonomiei si a capacitatilor cognitive ale echipamentului STILL iGo neo CX 20, am creat noi oportunitati care ne permit sa implementam mult mai eficient in viitor procesele logistice, de exemplu comisionare. In acelasi timp, acest echipament ne-a adus cu un pas decisiv mai aproape de telul implementarii conceptului de intralogistica adaptiva intr-o perioada de plina dezvoltare a digitalizarii."

Este important sa se retina faptul ca tehnologia autonoma nu este competitorul tehnologiei automatizate. Dimpotriva, STILL doreste sa aduca impreuna aceste doua lumi. Astfel, conceptul unui convoi industrial autonom, de exemplu, este in viitor usor imaginabil. Plecand doar de la principiul modular iGo: Clientul descrie procesele sale, iar STILL gaseste echipamentul cel mai potrivit, in gama lor de produse si il combina cu tehnologia adecvata pentru a automatiza procesele acestuia. STILL implementeaza acest concept prin concentrarea in intregime asupra solutiilor bazate pe produs.

STILL ofera solutii intralogistice personalizate, si implementeaza o colaborare inteligenta intre stivuitoare si tehnologiile, programele si serviciile de gestionare a depozitului. Creatia realizata in 1920 de fondatorul Companiei, Hans Still, cu ajutorul unei cantitati mari de creativitate, spirit antreprenorial si calitate, s-a dezvoltat in scurt timp intr-o marca puternica, bine cunoscuta in toata lumea. In zilele noastre, aproximativ 8000 de specialisti in cercetare si dezvoltare, productie, marketing si servicii lucreaza avand drept singur scop acela de a satisface nevoile clientilor din intreaga lume. Factorii cheie ai succesului companiei sunt produsele deosebit de eficiente, de la oferte complete specifice sectorului de activitate pentru intreprinderi mici si mari, pana la programe de logistica asistata de calculator pentru managementul eficient al depozitului si a fluxului de materiale.
Statiile de transfer si carucioarele automate model "E" reprezinta inima solutiilor de convoaie industriale automate.
Incarcare/descarcare automata: caruciorul automat model "E" este tractat pana in fata statiei de transfer pentru a fi descarcat sau pentru a primi sarcina. Prin coborare si pozitionare, doi senzori asigura contactul dintre caruciorul model "E" si statia de transfer.
STILL ofera noi optiuni clientilor sai prin intermediul carucioarelor automate model "E" si a statiilor de transfer. Acum, cu ajutorul unui convoi industrial, la postul de productie pot fi transportate materiale in greutate totala de pana la 1,5 tone pentru fiecare carucior.
Solutia de automatizare de la STILL prezinta toate statiile definite in fluxul de materiale in forma complet automata - de la incarcarea convoiului, in punctul de plecare, la calatoria acestuia pe la statiile individuale de pe linia de productie, pana la statia finala de descarcare.
Sistemele iGo: O transpaleta automata cu operare la mare inaltime STILL EXV a plasat paleti incarcati pe statiile de transfer ale convoiului automat STILL.


In cazul in care doriti sa aflati mai multe despre convoiul industrial automat STILL, faceti clic pe pozele prezentate mai jos sau cereti oferta de pret ori alte informatii de la persoana de contact a firmei STILL Material Handling Romania Srl, folosind butonul corespunzator.
Produse mentionate in articol
Stivuitor electric cu operare din picioare, la mare inaltime EXV 14-20
 
Stivuitor electric cu operare din picioare, la mare inaltime EXV 14-20

Mai puternic si mai inteligent decat celelalte - acesta este stivuitorul STILL EXV 14-20 pentru ridicarea paletilor la mare inaltime. Doua din caracteristicile sale deosebite sunt capacitatea sa reziduala mare de incarcare si afisajul color inteligent. Acesta din urma ofera in permanenta operatorului informatii de baza, cum ar fi situatia stivuitorului sau nivelul de incarcare a bateriei, iar diversele simboluri universal intelese asigura asistenta optima in exploatare. Acest organizator de depozite inteligent si extrem de mobil deplaseaza cu rapiditate paleti de pana la 2.000 kg, in conditii de siguranta si fiabilitate. Poate realiza operatiuni de reincarcare a paletilor extrem de dificile, datorita motorului sau puternic care nu necesita mentenanta frecventa si elementelor precise de control, care sunt adecvate atat pentru operatori dreptaci, cat si stangaci.

Brosura
Vezi detalii
Card produs
Stivuitor electric cu operare din picioare la inaltime mare EXV 10-14 C
 
Stivuitor electric cu operare din picioare la inaltime mare EXV 10-14 C

Modele: EXV 10, EXV 10 Basic, EXV 12, EXV 12 i, EXV 14 C, EXV 14 i C. Capacitate portanta maxima intre 1000-1400 kg. Inaltime maxima de ridicare intre 1912-5316 mm. Viteza de deplasare 6 km/h. Tensiune baterie 24V.

Brosura
Vezi detalii
Card produs
Stiri conexe
STILL ia potul Premiilor IFOY 2017 - Hamburg, Germania
STILL ia potul Premiilor IFOY 2017 - Hamburg, Germania
Victorie dubla cu STILL iGo neo CX20 si STILL LiftRunner
STILL ia potul Premiilor IFOY 2017 - Hamburg, Germania
Categorii
Stivuitor, transpaleta, utilaj de transport si tractare
Stivuitor, transpaleta, utilaj de transport si tractare
Tehnologie pentru depozite
Tehnologie pentru depozite
Echipamente
Echipamente
Constructii

Fereastra, izolatie, caramida, adeziv, ...

Instalatii mecanice

Cazan, ventilator, baterie sanitara, ...

Instalatii electrice

Intreruptor, releu, camera video, cablaj, ...

Echipamente

Mobilier urban, stivuitor, mobila de birou, ...

Unelte

Software CAD, aparat de masurat, utilaj, ...