STILL ia potul Premiilor IFOY 2017 - Hamburg, Germania

Victorie dubla cu STILL iGo neo CX20 si STILL LiftRunner

Cursa pentru trofeul ravnit s-a decis. In 2017, STILL se afla din nou printre castigatorii Premiilor International Forklift Truck of the Year (IFOY - Stivuitorul anului pe plan international), care sunt acordate celor mai bune vehicule industriale, respectiv celor mai bune solutii de sistem. Ceremonia de acordare a premiilor a avut loc ieri seara in ambianta BMW World din München, in ziua de deschidere a targului pentru logistica transporturilor - cel mai important targ in domeniul logisticii, mobilitatii, IT si Administrarea Lantului de Aprovizionare. La categoria "Transportor pentru depozit", specialistul in intralogistica din Hamburg a convins juriul cu selectorul orizontal autonom STILL iGo neo CX20. Un alt premiu a fost castigat de STILL LiftRunner, o solutie de tip convoi cu o pereche de lame telescopice pentru incarcare si descarcare automata.
Premiul IFOY a fost acordat in acest an pentru a cincea oara consecutiv "Celui mai bun in domeniul intralogisticii", acest premiu certificand performantele si capacitatile inovatoare ale producatorilor de vehicule industriale si a furnizorilor de sisteme. Vehiculele si aplicatiile nominalizate au fost in prealabil comparate timp de opt zile cu produsele concurente, pe arena Targului din München, partener IFOY, unde au fost supuse unor teste riguroase. Treizeci de jurati internationali, din media, cercetare, industrie si logistica au fost rugati sa acorde votul lor.

Acest proces a insemnat ca finalistii sa fie evaluati conform protocolului de testare IFOY, care contine 80 de criterii, respectiv sa fie evaluati conform IFOY Innovation Check. Aceasta ultima evaluare s-a desfasurat sub conducerea Institutului Fraunhofer pentru Fluxul de Materiale si Logistica (IML) din Dortmund, si a Catedrei de Organe de Masini si Logistica Tehnica din cadrul Universitatii Helmut Schmidt din Hamburg. Au fost analizate cu atentie in special valorile inovative ale echipamentelor, importanta lor in piata, respectiv beneficiile ce le aduc clientilor. Pe de alta parte, in cadrul testului functional practic, au fost inregistrate date concrete, care apoi au fost analizate si comparate de catre jurnalistul olandez de specialitate Theo Egberts.
STILL si-a asigurat un avans decisiv in competitia de la categoria "Vehicul pentru depozite" cu selectorul autonom iGo neo CX 20. Intr-un discurs elogios, Dr. Jochen Köckler, membru al Consiliului Deutsche Messe, a declarat: "iGo neo CX 20 a oferit o performanta extraordinara in cadrul zilelor de testare IFOY si a convins echipa de testare, consilierii IFOY si in final si juriul. Factorul crucial a fost inalta valoare inovativa combinata cu o extraordinara valoare adaugata pentru client, precum si modul profesionist de implementare a acestora - O piatra de hotar in domeniul intralogisticii."
Acesta, primul selector orizontal autonom din lume, nu a avut nici o problema in a se deplasa in orice topologie a depozitului, si si-a urmat operatorul oriunde s-a indreptat acesta sau aceasta. Juratii au notat in mod special importanta in piata si beneficiile aduse clientilor ca fiind inalte. Echipamentul este operational imediat, fara a fi nevoie de configurari preliminare elaborate, si poate fi integrat in mod flexibil in infrastructurile existente.
Evaluatorii au declarat ca beneficiul crescut pentru client este dovedit de sistemul asistat laser de recunoastere a mediului inconjurator, a interfetei de comunicare care poate fi utilizata in mod intuitiv si a posibilitatii de rulare autonoma. Un camp vizual de 360° ii permite echipamentului STILL iGo neo CX 20 sa faca fata oricand modificarilor din mediul inconjurator, putand face in acelasi timp diferenta intre obiecte statice, dinamice si persoane.
Datorita capacitatilor cognitive, vehiculul recunoaste intentiile operatorului in functie de miscarile acestuia, sau acesteia, si se deplaseaza in mod automat paralel cu el / ea, de la statie la statie. In acelasi timp, vehiculul se plaseaza in pozitia de incarcare care este optima pentru utilizator. O alta forma de manifestare a inteligentei integrate o reprezinta posibilitatea de analiza panoramica, la 180°, a mediului prin intermediul scanerul-ului laser montat frontal.
Acest scaner confera echipamentului un comportament anticipativ in deplasare, ce depinde de viteza de deplasare a selectorului, respectiv ii permite sa recunoasca si sa evite din timp orice obstacol. Juriul a fost impresionat in mod deosebit de economiile ce pot fi obtinute prin utilizarea iGo neo CX 20 in comparatie cu selectoarele traditionale. In timpul testelor, s-a constatat ca vehiculul a functionat mult mai eficient si productiv in toate configuratiile, imediat dupa ce a fost utilizat principiul "mergi pe urme".

Rezultatul a fost acela ca "Echipa de testare a obtinut o crestere de pana la 47 la suta." In acelasi timp, iGo neo CX 20 descarca angajatul de sarcina efectuarii unor miscari repetitive obositoare, de exemplu de a urca si a cobori in permanenta in si din vehicul. El sau ea are in permanenta ambele maini libere si se poate concentra fara restrictii la operatiile productive pe care le are de efectuat.
Concluzia juriului: "Cu iGo neo, STILL demonstreaza ca inovatia in robotica aduce o contributie valoroasa la procese inteligente de intralogistica. Plusurile notabile includ performantele superioare, usurinta in utilizare si perspectivele numeroase." Acest lucru a fost subliniat si de Köckler in timpul ceremoniei de acordare a premiilor.
Cel de-al doilea Premiu IFOY a fost acordat companiei STILL la categoria "Vehicule speciale". In acest caz, juriul a fost impresionat de Still LiftRunner, un sistem tip convoi pentru greutati mari, care este compus dintr-un vehicul tragator, un cadru C partial automatizat (remorca) si carucioare (carucioare pe roti pentru transportul sarcinilor). Scopul acestei solutii a fost acela de a permite integrarea intr-un sistem de alimentare a productiei cu convoaie chiar si a carucioarelor pentru sarcini supradimensionate, cu greutati de pana la doua tone si cu dimensiuni de aproximativ 1200 x 2400 mm. Procesul de incarcare si de descarcare poate fi comandat prin intermediul ecranului tactil. Camerele cu obiectiv superangular montate deasupra remorcii asigura un nivel maxim de siguranta.

Examinatorii au considerat lamele extensibile in lateral si controlul de la distanta prin intermediul ecranului tactil ca fiind elemente inovative cheie. Juriul a tinut cont si de faptul ca aceasta varianta de convoi automat descarca angajatii in adevaratul sens al cuvantului, pentru ca elimina operatia conventionala de deplasare manuala a sarcinilor mari. Acest lucru a fost considerat a fi important si prin prisma dezvoltarii demografice care are drept efect cresterea inceata dar sigura a varstei medii a fortei de munca.
In timpul proceselor de incarcare sau descarcare nu mai este nevoie ca operatorul sa paraseasca postul de condus, aceste procese sunt asistate prin intermediul unui sistem laser de asistenta la pozitionare. Imaginea in direct prezentata pe terminalul vehiculului tragator permite operatorului sa raspunda imediat in cazul unor evenimente neprevazute, de exemplu traversarea neplanificata a caii de rulare de catre pietoni. In cazul in care sunt utilizate mai multe remorci simultan, pentru fiecare remorca in parte este afisata imaginea corespunzatoare in modul de afisare divizat. Conform evaluarii generale a examinatorilor, STILL LiftRunner are un avans clar fata de solutiile oferite de alti furnizori.
In comparatie cu sarcinile de pana la 500 kg pentru fiecare remorca, care erau posibile in trecut, incercarile din timpul probelor au demonstrat ca, acum, chiar si componentele de gabarit si greutate mare, de pana la 2.500 kg sau pana la 6 m lungime, pot fi manevrate cu usurinta in spatii relativ mici. Concluzionand in discursul elogios, Birgit Heitzer, Director Logistica Corporativa in cadrul grupului Rewe, declara: "Hotarator pentru decizie a fost la final valoarea deosebita a vehiculului si faptul ca prin acest vehicul castigatorul deschide un nou segment de piata intr-un moment al schimbarilor demografice."


In cazul in care doriti sa aflati mai multe despre convoiul pentru greutati mari Still LiftRunner, faceti clic pe butonul Cerere de informatii. Daca doriti sa aflati mai multe despre selectorul STILL iGo neo CX 20, faceti clic pe poza prezentata mai jos sau cereti oferta de pret ori alte informatii de la persoana de contact a firmei STILL Material Handling Romania Srl, folosind butonul corespunzator.
Stiri conexe
STILL prezinta solutii de automatizare inteligente la targul international LogiMAT 2017
STILL prezinta solutii de automatizare inteligente la targul international LogiMAT 2017
Cel mai nou membru al familiei STILL iGo: o solutie de convoi industrial automat
STILL prezinta solutii de automatizare inteligente la targul international LogiMAT 2017
Constructii

Fereastra, izolatie, caramida, adeziv, ...

Instalatii mecanice

Cazan, ventilator, baterie sanitara, ...

Instalatii electrice

Intreruptor, releu, camera video, cablaj, ...

Echipamente

Mobilier urban, stivuitor, mobila de birou, ...

Unelte

Software CAD, aparat de masurat, utilaj, ...