Interviu cu Andrea Schell, proprietar si manager partener la SCHELL GmbH & Co. KG

Interviu cu Andrea Schell, proprietar si manager partener la SCHELL GmbH & Co. KG

Cum este adaptata o afacere de familie pentru viitor?

Andrea Schell sta de obicei la intalnirea ei saptamanala cu seful de HR chiar acum, ca in fiecare marti la aceasta ora. Astazi, insa, si-a facut timp sa vorbeasca despre compania ei. In calitate de partener director, ea este a treia generatie care conduce compania. Andreas Bußmann si Andreas Ueberschär completeaza echipa de management. In calitate de partener director, Andrea Schell este o raritate in industria metalurgica din Germania. De fapt, ea intruchipeaza un aspect important al subiectului despre care vrem sa vorbim astazi: afacerile de familie care echilibreaza traditia si schimbarea.

Ce calitati particulare formeaza o afacere de familie si, mai precis, care sunt aceste calitati la SCHELL?

Numele nostru de familie este, de asemenea, numele marcii noastre. Este direct legat de calitatea produselor si serviciilor pe care le oferim. Pentru a fi la inaltimea acestei pretentii, avem un nivel ridicat de integrare verticala in propria noastra productie, acest lucru ne ofera un avantaj, care este extrem de important pentru noi. Ne permite sa minimizam riscurile, imbunatatind in acelasi timp calitatea.

Ca o afacere de familie, atingem un nivel de proximitate cu clientii si serviciile, care este dificil pentru corporatiile mari. De la achizitionarea materialelor pentru procesare pana la livrare, toate procedurile si procesele au loc in cladirile noastre. Distantele scurte permit aranjamente rapide, cooperare stransa intre departamentele individuale si flexibilitate exceptionala. Daca avem nevoie vreodata de ajutor din exterior, putem sa il atragem dintr-un bazin de incredere. Multi dintre furnizorii nostri externi de servicii, de la furnizori la producatori de masini pana la firma noastra de avocatura si compania de audit si consultanta fiscala, sunt toti parteneri de lunga durata care inteleg „ADN-ul nostru corporativ”, la fel si angajatii nostri. Acesta este, de asemenea, un mare avantaj in ceea ce priveste cooperarea rapida, flexibila si simpla.

Un alt aspect major: de-a lungul istoriei companiei noastre, am fost intotdeauna independenti financiar datorita resurselor noastre de capital, care sunt furnizate de cei doi actionari, adica fratele meu si eu. Acest lucru ne ofera o flexibilitate enorma si o viteza de luare a deciziilor, atat in ​​ceea ce priveste investitiile, cat si deciziile strategice. Pozitia mea de Managing Director pentru Finante si Resurse Umane ma tine la curent cu ceea ce se intampla in companie in fiecare zi, in ceea ce priveste „cifrele grele”, daca vreti, precum si in ceea ce priveste cealalta resursa esentiala: oamenii sai.

Interviu cu Andrea Schell, proprietar si manager partener la SCHELL GmbH & Co. KG
Interviu cu Andrea Schell, proprietar si manager partener la SCHELL GmbH & Co. KG

Cum vedeti rolul afacerii dumneavoastra de familie in economie?

Cultura afacerilor de dimensiuni medii are o istorie lunga in Sauerland si este parte integranta a vietii aici. Intreaga noastra productie se afla inca aici, in Olpe, si a fost inca de la infiintarea companiei. Este „Made in Germany” la maxim.

Intre timp, insa, ne-am extins cu mult dincolo de granitele orasului Olpe si cu filiale in locuri precum Belgia, Franta, Polonia, India si Singapore, am devenit o companie globala cu un volum de export de peste 50%. Dar, alaturi de multe alte companii de familie, SCHELL continua sa fie un pilon important al regiunii in ceea ce priveste activitatea economica. Colegii ne rasplatesc pentru asta cu loialitatea lor. Suntem mandri de faptul ca avem un numar mic de plecari in randul angajatilor nostri. De fapt, majoritatea colegilor nostri lucreaza pentru compania noastra de cativa ani sau chiar decenii. Aceasta inseamna si securitate pentru regiune, pentru oamenii care traiesc in regiunea noastra, si prin urmare, pentru oamenii care ne modeleaza regiunea.

Asta nu inseamna ca am devenit multumiti in niciun caz. Angajatii nostri sunt un amestec remarcabil care incorporeaza multi ani de experienta cu idei noi si inovatoare. Intr-adevar, in ciuda „lipsei de muncitori calificati”, acum mult discutata, am reusit totusi sa castigam oameni, ca angajator, si sa ocupam posturi vacante, cu succes dovedit. Cu produsele noastre inovatoare, suntem un angajator atractiv care ofera oportunitati orientate spre viitor.

O tema de gandit: am citit recent urmatorul raspuns la intrebarea „Sunt companiile mijlocii si, prin extensie, multe companii de familie, cele mai bune start-up-uri?” pe care ma bucur sa o repet aici: tinerii sunt din ce in ce mai atrasi de start-up-uri. Dar ele s-ar putea dezvolta la fel de bine in multe companii mijlocii. Poate ca este timpul sa raspandim aceasta idee.

Ce inseamna leadership pentru Dvs.?

La compania noastra in special, conducerea nu inseamna sa stai pe lauri in suita executiva, de fapt, dimpotriva: inseamna sa participi activ la afacerile de zi cu zi. In calitate de directori generali, ne ocupam de diferitele sarcini din sfera zonelor noastre de responsabilitate impreuna cu departamentele, ale afacerilor de zi cu zi. Stim mereu ce se intampla si suntem implicati in modelarea viitorului companiei in fiecare zi. Pentru ca suntem cu totii adunati la un singur loc in Olpe, putem fi contactati in fiecare zi. Avem intalniri regulate pe subiecte recurente, dar cand lucrurile devin brusc tensionate, suntem suficient de flexibili incat sa ne putem reuni fara prea multe batai de cap pentru a ne coordona eforturile si a gasi o solutie in cel mai scurt timp posibil.

Pe scurt, leadership-ul si managementul inseamna pentru mine articularea unor obiective clare, convingerea altora, initierea schimbarilor si inovarea, reconcilierea opiniilor diferite intre colegi si implementarea riguroasa a proiectelor. Acesta este ceea ce conteaza cu adevarat, dincolo de toate modurile de management si cuvintele la moda, de la „agilitate” la „perturbare”.

Cateva caracteristici sunt importante pentru o buna conducere, ambitia si pasiunea de a atinge un obiectiv, curajul si optimismul de a castiga angajatii si dorinta de a comunica pentru a crea si mentine increderea. Perseverenta si tenacitatea, pentru mine, acestea doua sunt, de asemenea, cheie. Pentru ca, daca conduci, trebuie sa fii capabil sa faci fata situatiilor adverse, care includ nevoia de a lua decizii nepopulare din cand in cand. De asemenea, trebuie sa accepti distanta care survine, uneori, cu conducerea. Dar oricine vrea sa conduca bine trebuie sa-i placa oamenii in primul rand. O parte din aceasta este implicarea activa a personalului. Stiu cu siguranta ca ma bazez pe expertiza, creativitatea si sprijinul echipei.

Ce inseamna pentru Dvs. cuvantul „familie” in afacerile de familie? Ce imagine de sine transmite?

Intr-un cuvant: responsabilitate. Lucrand indeaproape cu departamentele individuale, mentinem contactul personal cu majoritatea angajatilor nostri. Este important pentru noi sa cream un mediu de lucru care sa poata face fata suisurilor si coborasurilor vietii. Cu toate acestea, afacerea noastra de zi cu zi are, de asemenea, laturi serioase si necesita perseverenta. Toata lumea se instaleaza in mediul sau de lucru si isi indeplineste sarcinile cu mare fiabilitate. Respectul aratat fiecarui coleg este cu siguranta o sursa majora de motivatie aici. Sunt profund recunoscator pentru cat de fiabili, loiali si flexibili sunt angajatii nostri.

Constructii

Fereastra, izolatie, caramida, adeziv, ...

Instalatii mecanice

Cazan, ventilator, baterie sanitara, ...

Instalatii electrice

Intreruptor, releu, camera video, cablaj, ...

Echipamente

Mobilier urban, stivuitor, mobila de birou, ...

Unelte

Software CAD, aparat de masurat, utilaj, ...