RHEINZINK prezinta Muzeul Riverside al Zaha Hadid Architects

Muzeul la care s-au montat aproximativ 200 de tone de titan-zinc RHEINZINK

La data de 21 Iunie 2011 a fost deschis oficial noul Muzeu al Transportului Riverside din Glasgow – Scotia. Cladirea impresioneaza prin arhitectura sa spectaculoasa cu forme moi care curg si care au generat cerinte neobisnuit de mari pentru proiectanti si mestesugari. Fatadele si acoperisurile cladirii sunt complet placate cu titan-zinc.
Glasgow este un centru de transport major al Scotiei ce s-a bucurat de o lunga traditie in transporturile nationale si internationale. In fabricile si santierele navale au fost construite trenuri si nave, iar in 1896 se inaugureaza o linie de metrou – a treia ca marime mondiala. Patru autostrazi se intalnesc astazi aici si doua aeroporturi leaga orasul de transportul aerian international. Aceasta traditie si dezvoltarea sa ulterioara sunt prezentate din 1964 in cadrul Muzeului Transportului atat pentru turisti cat si pentru locuitorii din Glasgow. Muzeul a fost initial gazduit intr-un depozit de tramvai iar ulterior, incepand cu 1987 in centrul expozitional Kelvin Hall. Si pentru ca nici aici nu au fost prezentate toate exponatele, a aparut ideea pentru o constructie noua, direct pe malul raului Clyde, cladire care in acelasi timp ar trebui sa consolideze si sa valorifice zona portuara.

Contractul pentru proiectare si realizare l-a primit castigatoarea premiului Pritzker - Zaha Hadid, din Londra. Ea a proiectat o cladire cu accente neobisnuite in arhitectura si cu un design neconventional ce asigura o atractie noua in portul Glasgow. Proiectarea si amenajarea noului Muzeu al Transportului Riverside este similara cu un servetel pliat neregulat si indoit de doua ori, care la inceput si la sfarsit este conturat de doua frontoane complet vitrate. Aici, vizitatorul isi incepe calatoria sa printr-un tunel al muzeului, care atrage atentia asupra elementelor esentiale, respectiv asupra celor aproximativ 3.000 de exponate.
Pentru a obtine aspectul uniform dorit, atat fatada cat si acoperisul folosesc aceeasi constructie. Infrastructura este realizata din tabla de otel cutata trapezoidal si montata pe structura metalica. Pe aceasta contructie s-au montat membrane bituminoase, vata minerala, panele de lemn si folie. Pentru placarea finala a fost ales titan-zinc de la RHEINZINK GmbH & Co. KG, cu o grosime de 0,8 mm.
Acest material se distinge prin longevitate extraordinara ce nu necesita intretinere. Acest aspect consta in patina care se dezvolta la suprafata prin intermediul reactiei naturale a materialului la intemperii pentru a se proteja impotriva coroziunii.
Practic se obtine o pelicula de carbonat de zinc care, chiar si avariata, respectiv zgariata, se formeaza din nou in timp si practic se “autovindeca”. Dezvoltarea acestui strat protector este un proces natural care se produce lent si neuniform si depinde, printre altele, de frecventa de precipitatii si de directia si inclinatia suprafetelor de placat. In aceasta faza, din cauza reflexiilor luminii, suprafata obtine un aspect confuz pe care arhitectii si constructorii de multe ori il gasesc enervant. In acest context, RHEINZINK a dezvoltat un proces de decapare si oxidare unic in toata lumea prin obtinerea suprefetelor gata prepatinate „antic-pro gri-albastrui“ si „antic-pro gri-grafit“ direct din fabrica.
Prin acest procedeu se obtine o noua nuanta a stratului protector, iar proprietatile materialului titan-zinc RHEINZINK se mentin pentru a forma pe termen lung patina pe viata pentru conservare completa. La Muzeul Riverside, datorita cadrului natural maritim, a fost aleasa spre punere in opera suprafata „antic-pro gri-albastrui“. La executia placarii cu titan-zinc pe fatada a fost utilizata tehica faltului vertical in unghi drept, iar la acoperis - tehnica faltului vertical dublu.
Geometria complexa a cladirii si cerintele ridicate ale arhitectei au reprezentat pentru producator si prelucrator o provocare majora in termeni de planificare si executie. Desi arhitectii au pus la dispozitie planuri de montaj detaliate, totusi la santier au fost puse la incercare cunostinte tehnice ridicate si maiestria in munca manuala de mare precizie si acuratete.
Pentru a realiza aspectul uniform curgator, lucrarile de instalare au inceput pe fatadele verticale. Tranzitia omogena la acoperis s-a realizat individual pentru fiecare profil respectand curbura cladirii. Pe acoperis, treptat conform razei de indoire, de la un profil la altul, fiecare fasie a fost la randul ei in mod individual taiata manual si ulterior profilata si curbata.
O alta provocare a fost preluarea apei de ploaie. Acest lucru a fost realizat o data in punctul de tranzitie dintre fatada si acoperis printr-un jgheab interior incorporat, care nu este vizibil de la sol. De asemenea, acoperisul in sine a fost in mai multe puncte echipat cu jgheaburi interioare, care au fost acoperite cu fasii perforate faltuite vertical pentru a le proteja de poluare. Un aspect important a fost dimensionarea jgheaburilor. Pentru a asigura fluxul debitului de apa de ploaie in conditii de siguranta, numeroase teste au fost efectuate si jgheaburile ajustate si dimensionate prin verificarea capacitatii de scurgere pentru cantitatile preconizate de apa.
La Muzeul Riverside s-au montat aproximativ 200 de tone de titan-zinc RHEINZINK in principal in latimi de banda de 675 mm si 575 mm. Calitatea superioara a profilelor a fost garantata de proprietatile ridicate ale materialul RHEINZINK ProRoofing, gri-albastrui, care, de asemenea, protejeaza materialul printr-o acoperire suplimentara pe suprafata interioara. Este o pelicula de acoperire organica care protejeaza tabla inainte de oxidarea naturala impotriva riscurilor care apar din cauza umezelii temporare in timpul depozitarii si transportului. Confera rezistenta la influentele abrazive in timpul procesarii iar dupa instalare reprezinta o protectie de incredere impotriva eventualelor influente negative ce rezulta din constructie fizica, prin acumularea de umiditate de la substructuri sau de la fenomene de difuzie sau procese de convectie.
    Informatii proiect
  • Beneficiar Consiliul orasului Glasgow
  • Arhitect Zaha Hadid Architects
  • Antreprenor General Buro Happold
  • Montajul materialului titanzinc RHEINZINK: Varla UK RHEINZINK - „antic-pro gri-albastrui“, Falt vertical in unghi drept (Fatada) si Falt vertical dublu (Acoperis)

In cazul in care doriti sa aflati mai multe detalii despre proiectul de referinta a firmei RHEINZINK si despre produsele utilizate, faceti clic pe pozele produselor prezentate mai jos sau cereti oferta de pret ori alte informatii de la persoana de contact a firmei, folosind butonul corespunzator.
Produse mentionate in articol
Produse Rheinzink pentru acoperis si fatada
 
Produse Rheinzink pentru acoperis si fatada

Faltul vertical dublu, faltul vertical in unghi drept, sistemul cu sipci Klick, romburile mari, ascutite si de forma patrata, acoperisul in trepte Quick step, toate impreuna reprezinta o provocare estetica a arhitecturii Rheinzink prin uriasa sa diversitate: de la cabane montane, la muzee moderne, la locuinte, de la stilul avangardist la cel traditional. Acoperisurile Rheinzink din tabla de titan-zinc nu conving doar prin estetica. Acoperisurile au de castigat si sub aspect constructiv.

Brosura
Vezi detalii
Card produs
Categorii
Invelitoare din tabla pentru acoperis si fatada
Invelitoare din tabla pentru acoperis si fatada
Acoperis, fatada
Acoperis, fatada
Constructii
Constructii
Constructii

Fereastra, izolatie, caramida, adeziv, ...

Instalatii mecanice

Cazan, ventilator, baterie sanitara, ...

Instalatii electrice

Intreruptor, releu, camera video, cablaj, ...

Echipamente

Mobilier urban, stivuitor, mobila de birou, ...

Unelte

Software CAD, aparat de masurat, utilaj, ...