ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

282 de expozanti si parteneri din peste 30 de tari de pe 4 continente au acceptat invitatia de a fi participat la cea de-a doua editie ENERGY EXPO® care a avut loc intre 22-24 mai 2025 la Hala Laminor, din care 93 au fost parteneri strategici care s-au alaturat evenimentului inca de la prima editie din septembrie 2024. 174 de vizitatori si specialisti au fost prezenti la ENERGY EXPO® 2025 in cele 3 zile ale evenimentului. Peste 40 de parteneri valued, la nivel national si international, au sprijinit proiectul in comunitatile pe care le reprezinta, iar peste 50 de parteneri media au amplificat comunicarea si promovarea celui mai amplu targ expozitional de energie din S-E Europei.

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est
ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

Peste 80 de specialisti au fost prezenti in cadrul conferintelor si workshopurilor desfasurate pe scena ENERGY EXPO® in cele trei zile de eveniment, 130 de tineri antreprenori au creat 30 de solutii in cadrul Cleantech Hackathon, iar 370 de elevi si 20 de profesori coordonatori au intrat in cursa #LOOPChallenge si au realizat reinterpretari ale Coloanei Infinitului. In plus, peste 18 200 de jucarii au fost colectate de la donatorii - parteneri in fapte bune - care si-au dorit sa fie parte dintr-un proiectul inedit care s-a ridicat la ENERGY EXPO®: Coloana Infinitului din jucarii de plus. Valoarea totala a premiilor oferite la Treasure Hunt si CleanTech Hackathon, precum si in cadrul Competitiei municipale LOOP Challenge – fara a adauga si premiul cel mare oferit scolii castigatoare: panouri fotovoltaice si stocare, de partenerii ENERGY EXPO®, a depasit 50 000 euro.

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est
ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

Ministrii Energiei din Romania, Sebastian Burduja, si Republica Moldova, Dorin Junghietu, au participat la deschiderea oficiala a ENERGY EXPO® 2025, iar Ditte Juul Jørgensen, Directorul General pentru Energie la Comisia Europeana, a transmis un mesaj puternic participantilor si ministrilor prezenti. Cea de-a doua editie ENERGY EXPO® a devenit un hub energetic ce a reunit sub acelasi acoperis expozanti, specialisti, invitati speciali si parteneri din Romania si alte peste 30 de tari: Turcia, Polonia, Austria, China, Moldova, Grecia, Norvegia, Olanda, Italia, Bulgaria, Franta, Danemarca, Macedonia, Elvetia, Suedia, Serbia, Germania, Belgia, Spania, Finlanda, Marea Britanie, Portugalia, India, Malaysia, Vietnam, Croatia, Nigeria, Cehia, Israel, Ungaria, Ucraina, Egipt si Statele Unite ale Americii.

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est
ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

In zilele de 22 si 23 mai, conferintele si workshopurile au fost dedicate segmentului B2B si B2G, reunind profesionisti si companii din sectorul energetic, iar companiile PPC si WALDEVAR Energy au avut statutul de Stage Partner. Ziua de sambata, 24 mai, a fost un adevarat maraton de solutii inteligente pentru consumatorii finali, printr-o serie de workshopuri realizate in cadrul nZEB show in parteneriat cu emisiunea TV Casa Magazin.

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est
ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

CONNECT Vip Lounge powered by JW Marriott Bucharest Grand Hotel a fost si in acest an zona de networking a expozantilor si oamenilor de afaceri prezenti, iar apa BILBOR, cafeaua personalizata de la Dropshot, berea Peroni si vinurile de la Crama Girboiu, plus locatia amenajata de echipa VLAdiLA cu mobilierul realizat la fabricile romanesti Montana si Bradul Maneciu, au creat o atmosfera premium, adecvata discutiilor de business si nu numai.

Mega premii la Treasure Hunt si LOOP Challenge

Cu o valoare totala de 27 380 euro, premiile care au fost oferite in cadrul celei de-a doua editii ENERGY EXPO®, atat pentru castigatorii Competitiei municipale LOOP Challenge in cadrul careia elevii scolilor gimnaziale din Bucuresti au acceptat provocarea LOOP Academy de a realiza reinterpretari ale Coloanei Infinitului din materiale reciclabile, cat si cele oferite vizitatorilor ENERGY EXPO® 2025 in cadrul treasure Hunt-ului organizat in perioada 22-24 mai la Hala Laminor, au reusit sa mobilizeze foarte multi participanti. In cadrul LOOP Challenge, competitie derulata in perioada 15 aprilie-15 mai, s-au inscris 24 de echipe, cu 370 de elevi si 20 de profesori coordonatori din 15 scoli apartinand celor 6 sectoare ale Capitalei. Lucrarile au fost expuse in cele 3 zile ale evenimentului la Hala Laminor, iar vizitatorii le-au putut vota in baza QR codurilor unice afisate in dreptul fiecarei lucrari.

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est
ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

Elevii au fost premiati cu produse si experiente alaturi de colegi de catre partenerii proiectului: Acer, Aqirys, Asus, Sound Masters, EDENLAND Park, DESTINY PARK, PPC Blue, Hidroelectrica si Eurowind Energy, iar una dintre cele 3 echipe ale scolii Gimnaziale Nr. 97 din sectorul 4 a obtinut cele mai multe voturi de la vizitatorii ENERGY EXPO® pentru lucrarea: Coloana Valorilor Umane, care a condus detasat la numar de voturi primite. Implicarea profesorului coordonator Stancu Ancuta si a elevilor din clasa a VIII-a C a facut diferenta, acestia fiind zilnic prezenti la targul expozitional pentru a convinge vizitatorii sa asculte povestea Coloanei pe care au creat-o. Scoala castigatoare va primi gratuit panouri fotovoltaice si stocare de la sponsorii ENERGY EXPO®: WALDEVAR Energy, LONGi, PRIME Batteries Technology si APERS – Asociatia pentru Energie Regenerabila si Sustenabila, iar valoarea investitiei va fi cunoscuta dupa realizarea proiectului impreuna cu Primaria Sectorului 4.

Initiativa LOOP Academy reprezinta un pas important in promovarea educatiei ecologice si promite activitati pentru toate generatiile de public: Gen X, Gen Z, Gen Y, pentru ca “LOOP Challenge a fost doar inceputul, un proiect pilot derulat in Capitala in randul scolilor gimnaziale. Prin viitoarele proiecte derulate de LOOP Academy, ENERGY EXPO® incurajeaza implicarea tuturor generatiilor, a companiilor si ONG-urilor, iar pentru editia targului expozitional din 2026 promitem sa dezvoltam, pe platforma www.loopacademy.xyz, initiative noi care promoveaza atat implicarea sociala, incluziunea, principiile celor 3R: Reduce-Reuse-Recycle, responsabilitatea fata de mediu, cat si economia circulara”, a explicat Mirela Secan, coordonatoarea proiectului ENERGY EXPO®.

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est
ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

Aplicatia mobila ENERGY EXPO si castigatorii Treasure Hunt

In perioada premergatoare evenimentului ENERGY EXPO®, cumulat cu cele 3 zile ale targului expozitional, aplicatia mobila dedicata a urcat in App Store pe locul 7 in topul celor mai descarcate aplicatii de business, iar in Google Play a ocupat pozitia 58.

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est
ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

Cu ajutorul aplicatiei mobile ENERGY EXPO, vizitatorii evenimentului au primit intrarea gratuita la Hala Laminor in perioada 22-24 mai, iar prin aplicatie au putut vota proiectele Competitiei LOOP Challenge si au scanat QR codurile pentru a doua editie a Treasure Hunt-ului ENERGY EXPO®. Acordarea mega premiilor oferite in acest an: un carport TODOME cu panouri fotovoltaice Tiger Neo si invertor Huawei 3KW - Solar Today, o statie de incarcare PULSAR PRO de la PPC Blue, un smartwatch Garmin Enduro3, un smartwatch Huawei GT 5, precum si cinci inele smart mRing MR100 de la Maxcom, a fost finalizata ulterior evenimentului, prin verificarea celor 65 de inscrisi, tinand cont ca expozantii nu putea participa in aceasta competitie, pentru a oferi sanse reale vizitatorilor prezenti.

Cleantech Hackathon @ENERGY EXPO 2025

YellowGrid, WiseWatts si Procesio sunt start-upurile de tehnologie care au castigat Cleantech Hackathon 2025, primul eveniment dedicat inovatorilor, start-upurilor si scale-upurilor din Europa de Sud-Est care creeaza tehnologii si solutii bazate pe inteligenta artificiala pentru domeniul energiei sustenabile si care a avut loc intre 23 - 24 mai in cadrul ENERGY EXPO® 2025, cel mai amplu targ de energie din regiune. Evenimentul a fost organizat de Techcelerator, cel mai longeviv high-tech accelerator din Romania, impreuna cu ENERGY EXPO®, Ascendis, Romanian Tech Startups Association (ROTSA) cu sprijinul Ministerului Energiei si PPC Romania. In hackathon s-au inscris 130 de persoane care au creat 30 de solutii, iar 14 echipe au ajuns finaliste.

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est
ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

Cea de-a doua editie ENERGY EXPO® a integrat intr-un mod natural competitia Cleantech Hackathon si ne-am bucurat tare mult sa fim gazde tinerilor talentati, care au lucrat intens pentru rezolvarea challenge-urilor primite de la companiile romanesti din sectorul energetic si nu numai. Ne dorim ca, la editia din 2026 a targului expozitional, sa putem oferi conditii si mai bune participantilor, iar impreuna cu echipa Techcelerator sa organizam competitii de referinta pentru sectorul energetic din Europa de Sud-Est, la care sa participe cat mai multe companii internationale”, a subliniat Mirela Secan, Chief Event architect ENERGY EXPO®. Castigatorii au obtinut premii in valoare de 22 000 de euro – dintre care 10 000 de euro cash, iar 12 000 de euro resurse pentru dezvoltare. De asemenea, au fost acordate premii de tip mentiune, precum si acces la proiecte pilot (Proof of Concepts – PoC-uri) alaturi de companiile care au sustinut evenimentul.

Coloana Infinitului din jucarii de plus s-a inaltat la ENERGY EXPO® 2025

Peste 18 200 jucarii din plus au fost colectate in perioada 15 aprilie-24 mai 2025 de catre echipa ENERGY EXPO®, pentru a realiza la Hala Laminor o reinterpretare unica a Coloanei infinitului de 10,9 m inaltime. Jucariile au fost donate de bucuresteni si nu numai, prieteni si parteneri in fapte bune, iar comunitatile din mediul online s-au mobilizat imediat. Locatiile unde au fost amplasate modulele din Coloana Infinitului s-au intrecut in a comunica si colecta jucarii de la vizitatori, iar Destiny Park a dat startul campaniei de donatii.

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est
ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

Recordul il detine ParkLake Shopping Center unde s-au umplut rapid doua dintre modulele coloanei, in timp ce cladirile de birouri Yellow Tree si Cubic Center, precum si sediile PPC au contribuit alaturi de IKEA la colectarea jucariilor de la angajati, companiile oferind si donatii constand in jucarii noi. In perioada 22-24 mai accesul la ENERGY EXPO® s-a facut si pe baza de donatii, banii obtinuti fiind folositi de Asociatia Taxiul cu Bomboane pentru a igieniza plusurile primite in toata aceasta perioada. Incepand cu 1 iunie, aceste jucarii sunt oferite copiilor mai putin norocosi.

Reclame sustenabile pe asfaltul din Capitala

Pentru al doilea an consecutiv, echipa ENERGY EXPO® a ales sa promoveze cel mai mare targ expozitional de energie din S-E-ul Europei printr-o campanie de reclama sustinuta: comunicarea TV pe postul Antena 3 CNN prin spoturi, live-uri si reportaje, precum si prin intermediul studioului A3 CNN amenajat in cadrul evenimentului, reclame, newslettere, postari si evenimente online in social media, pe ecranele de la metrou si pe panourile LED stradale, dar si printr-un mod inedit: reclame sustenabile realizate pe asfaltul din Capitala.

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est
ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

Cunoscute international ca reverse graffiti, reclamele sustenabile au vizat trotuarele din zone aglomerate ale Bucurestiului, intrarile la metrou si statiile RATB, piete si marile bulevarde, precum si trecerile de pietoni. Operatiunea de marcare a sabloanelor este una complet invaziva, folosind doar apa cu presiune ridicata, fara detergenti sau alte produse poluante sau daunatoare mediului inconjurator. Dat fiind faptul ca in Bucuresti asfaltul este, din pacate, murdar, urmele lasate in urma au fost foarte vizibile pentru trecatorii din sectoarele Capitalei.

ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est
ENERGY EXPO® si-a consolidat pozitia de lider in randul evenimentelor de energie din Europa de Sud-Est

In perioada 9-11 octombrie 2025, echipa ENERGY EXPO® va organiza un nou eveniment: ConnectING Careers, la Romaero, care va oferi un suport real pe piata muncii din Romania si nu numai, de la joburile disponibile in diferite sectoare cheie, oportunitatile in cariera, pana la antreprenoriat si francize.

Multumim tuturor partenerilor si colaboratorilor ENERGY EXPO® pentru implicarea sustinuta si ne bucuram ca impreuna am reusit, in mai putin de un an, sa punem bazele unui eveniment de referinta si sa realizam doua editii de succes pentru sectorul energetic din Europa de S-E!

Va asteptam alaturi de noi la ENERGY EXPO®​ 2026 !
Revenim in curand cu informatii despre perioada si locatie.

ibuild si Proidea au fost partenerii media ai evenimentului.

Categorii
Panou solar fotovoltaic
Panou solar fotovoltaic
Element de fixare pentru panouri solare
Element de fixare pentru panouri solare
Sursa de alimentare, generator electric
Sursa de alimentare, generator electric
Tehnologie de ancorare si fixare
Tehnologie de ancorare si fixare
Acoperis, fatada
Acoperis, fatada
Constructii

Fereastra, izolatie, caramida, adeziv, ...

Instalatii mecanice

Cazan, ventilator, baterie sanitara, ...

Instalatii electrice

Intreruptor, releu, camera video, cablaj, ...

Echipamente

Mobilier urban, stivuitor, mobila de birou, ...

Unelte

Software CAD, aparat de masurat, utilaj, ...