Doka prezinta noul pod peste raul Mures

Solutii modulare pentru sectiuni transversale extreme

Doka Romania este partener al asocierii de firme JV FCC Construcction SA / Porr Technobau und Umwelt AG in realizarea uneia dintre lucrarile ambitioase din vestul tarii: Podul peste Mures.

Podul este o parte a Coridorului IV al sistemului european de autostrazi si acest pod face parte din sectorul de autostrada dintre Arad si Timisoara, care este de aprox. 44km.

Doka pod Mures
Doka pod Mures

Caracteristici tehnice:

  • lungime totala (inclusiv viaduct acces): 429,5m
  • deschiderea maxima intre pile: 150m
  • latimea puntii: 27,45m
  • numarul total de benzi: 2 benzi de circulatie si 1 banda de siguranta in fiecare directie
  • timp total de constructie: 15 luni
  • timp de constructie pentru suprastructura: 5 luni.

Pentru realizarea acestui obiectiv s-a utilizat sistemul de cofrare Doka: Carucior Doka pentru executie in consola libera (Carucior FVB), sistem utilizat pentru prima data in Romania.

Solutia optimizata, oferita de Doka, este rezultatul unei munci de echipa si se traduce in multe ore de proiectare, productie si planificare a intregului proces logistic. Pentru utilizarea in conditii de siguranta si de productivitate maxima a sistemelor de cofrare Doka, s-a realizat instruirea pe santier a echipelor care lucreaza cu acest sistem de catre un instructor de montaj Doka din Austria. De asemenea, intregul proces de preasamblare si montare pe capul de pila s-a facut cu asistenta pe santier din partea Doka.

Caruciorul FVB a fost proiectat pentru realizarea pe sectiuni a segmentelor suprastructurii podului de beton precomprimat, in metoda  "executiei in consola libera".

Unul din marile avantaje ale acestui sistem il constituie modul de lucru rapid - procedura de betonare in ciclul saptamanal incepand de la capul de pila - constructia segmentelor de lungimi de max. 5 m si greutatea de 250 de tone se realizeaza in ciclu saptamanal. Dupa finalizarea capului pilei, s-au montat carucioarele FVB. Intreg sistemul este alcatuit din piese separate, standardizate sau speciale - in functie de geometria structurii. Preasamblarea lor se face la sol si se pun pe pozitie pe capul de pila cu ajutorul macaralei. Dupa instalarea componentelor pe capul de pila, caruciorul se manevreaza hidraulic.

Datorita interfetei optimizate intre caruciorul FVB si cofraje, este posibila optimizarea pozitiei gaurilor de ancorare, suprainaltare, gasirea de solutii la obstacole speciale (blistere, diafragme etc.), precum si planificarea completa a pasilor de lucru. Zona de lucru este sigura, deoarece sunt incluse platforme de lucru standardizate.

Doka pod carucior
Doka pod carucior

Parametri constructivi:

  • Greutate max. beton: Gmax = 250 t
  • Lungime max. segment Lmax = 5,00 m
  • Lungimea min. a capului pilei (pentru montajul simultan al ambelor carucioare standard) cca.12,50 m.

Caruciorul Doka pentru executie in consola libera se subimparte in urmatoarele parti principale:

  • A - Cadrul superior
  • B - Cadrul inferior
  • C - Cofraj exterior
  • D - Cofraj interior
  • E - Echipamente de siguranta
  • F - Componente hidraulice.
Categorii
Esafodaj, schela de protectie si ecran de protectie
Esafodaj, schela de protectie si ecran de protectie
Cofraj catarator, cofraj tunel, cofraj pentru poduri
Cofraj catarator, cofraj tunel, cofraj pentru poduri
Cofraj, schela
Cofraj, schela
Constructii
Constructii
Constructii

Fereastra, izolatie, caramida, adeziv, ...

Instalatii mecanice

Cazan, ventilator, baterie sanitara, ...

Instalatii electrice

Intreruptor, releu, camera video, cablaj, ...

Echipamente

Mobilier urban, stivuitor, mobila de birou, ...

Unelte

Software CAD, aparat de masurat, utilaj, ...